Generalforsamling 2020

Generalforsamlingen afholdes den 3. februar 2020 kl. 19.30 i Sønderholm Sognegård – foreningen er vært ved boller og lagkage med tilhørende kaffe/the.

Efter generalforsamlingen vil eventyreren Chr. Havrehed fortælle om sit spændende liv – se omtalen nedenfor.

Ved dette års generalforsamling for Lokalhistorisk forening for Frejlev, Nørholm og Sønderholm sogne kan omtalen her i Nibe Avis indledes med en artikel fra et andet blad, nemlig Ekstra Bladet. I dette stod der i efteråret 2001 følgende citat: ”Ude midt i Atlanterhavet sidder der en dansker i en robåd. Det lyder som indledningen til en gammel vits, der kunne ende med – at han fik ro i årevis. Men det er det ikke. Det er den skingrende vanvittige virkelighed.” Og hvem kunne tro at denne dansker var en fra vore sogne og havde sådanne lyster? Svaret er, at eventyreren Christian Havrehed her fik udlevet drømmen om at være til gavn for andre, og han fik senere mange andre bemærkelsesværdige oplevelser i verden. Kom og hør historien om hans opvækst i Sønderholm, hans internationale uddannelse i England – allerede som 16-årig, og om hans fascination af det kinesiske sprog og lande langt herfra. Foreningen håber på en eventyrlig aften i godt selskab.